Re: Ingen opstart efter installation af OpenBSD 3.3

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Feb 2004 - 13:08:36 CET

Date: Fri, 6 Feb 2004 13:08:36 +0100
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ingen opstart efter installation af OpenBSD 3.3

On 2004-02-06 12:33:01 +0100, Søren Steen wrote:

> Jeg har kigget på hardware delen og det ser ikke ud som om der er noget i
> galt.
> Jeg tror problemet er bootsectoren.
> Jeg må simpelthen få ordnet den bootsector, men hvordan gør jeg lige det?

Se i http://www.openbsd.org/faq/faq14.html , der er mange tips og
tricks.

Noget jeg selv har brugt når jeg havde broblemer med diverse bootloadere
er at slette disken totalt med

    dd if=/dev/zero of=/dev/wd0c bs=1k count=1

Så er disken komplet ren for al information om partitioner og lignende,
men det dur selvsagt ikke hvis du vil dual-boote med f. eks. Windows,
for den partition vil også ryge en tur ved den kommando.

Du kan gøre det ved at boote en OpenBSD diskette eller CD og vælge at få
en shell i stedet for at installere, så har du adgange til dd(1) (og
mange andre rare programmer).

                                 Morten

--
http://m.mongers.org/ || See headers for more info.