beep lyd i OpenBSD

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Feb 2004 - 21:31:03 CET

Date: Fri, 06 Feb 2004 21:31:03 +0100
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: beep lyd i OpenBSD

Hejsa.

OpenBSD har jo den feature at der er sat et konsole beep til som der
seriøst driver mig til vanvid.

Jeg har prøvet:
keyboard.bell.pitch=0 i /etc/wsconsctl.conf

og

mixerctl -w outputs.pc_speaker=0
echo "mixerctl -w outputs.pc_speaker=0" >> /etc/rc.conf.local

Og ingen af dem har gjort så jeg kan slå den fra. Det eneste jeg kunne
få til at virke var:

config -ef /bsd
disable pcppi

Men så har jeg jo slet ingen lyd og det er jo også ret trist da jeg
gerne vil kunne høre lidt musik på min laptop.

Håber nogle har en god ide til hvordan man fjerne det beep der kommer
når man fx tabber eller trykker pil op i en shell (hvor der ingen
kommandoer er at vise).

MVH: Lasse Stig Thomsen