Re: langsom samba

From: lasse thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Sep 2003 - 14:11:16 CEST

Subject: Re: langsom samba
From: lasse thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 05 Sep 2003 14:11:16 +0200

On Fri, 2003-09-05 at 13:46, Dennis Kjær Jensen wrote:
> Jeg har tidligere haft en del problemer med 3com kort på FreeBSD. Uanset
> hvad jeg gjorde kørte det ikke godt. Jeg prøvede at sætte det hele til
> auto, prøvede 10 HDX, 10 FDX, 100 HDX, 100 FDX både med og uden flow
> control. Uden held. Flyttede jeg dem over i en 3com switch forsvandt
> problemerne. Så med andre ord - det eneste der hjalp var at smide en
> 3com switch på eller at smide et intel pro/100 kort i maskinerne i
> stedet. Jeg valgte det sidste.
> Windows-maskiner med samme NIC har sjovt nok ikke samme problem, men jeg
> [...]

Jeg har også overvejet at smidde mine 3com langt væk (trist for de var
ret dyre) og så sætte et ganske alm billigt Intel 10/100 kort i. Men det
som også giver et problem hvad angår hastighed lige nu er mit intel
kort, det vil bare ikke downloade med mere end 60kb/s. Så selvom 3com
kortet var noget være bras så er mit intel kort også en af dem med
problemer.

MVH: Lasse Stig Thomsen