Re: langsom samba

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Sep 2003 - 14:28:46 CEST

Date: Fri, 5 Sep 2003 14:28:46 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: langsom samba

lasse thomsen wrote:
> Jeg har også overvejet at smidde mine 3com langt væk (trist for de var
> ret dyre) og så sætte et ganske alm billigt Intel 10/100 kort i. Men det
> som også giver et problem hvad angår hastighed lige nu er mit intel
> kort, det vil bare ikke downloade med mere end 60kb/s. Så selvom 3com
> kortet var noget være bras så er mit intel kort også en af dem med
> problemer.

Dit problem er at dit netkort og din switch ikke er enige om
hvorvidt der køres halv eller fuld duplex.

På en FreeBSD ville jeg skrive:
  ifconfig fxp0 media 100baseTX mediaopt full-duplex
eller:
  ifconfig fxp0 media 100baseTX
(det må være let at finde den tilsvarende kommando til Open med
man)

En af dem vil formentlig virke.

Allerbedst ville det være at konfigurere porten i switchen til
100-full, og så konfigurere dit netkort tilsvarende, men kun de
førreste hjemme switche kan dette.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---