Re: langsom samba

From: lasse thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Sep 2003 - 15:11:38 CEST

Subject: Re: langsom samba
From: lasse thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 05 Sep 2003 15:11:38 +0200

On Fri, 2003-09-05 at 14:28, Flemming Jacobsen wrote:

> Dit problem er at dit netkort og din switch ikke er enige om
> hvorvidt der køres halv eller fuld duplex.
>
> På en FreeBSD ville jeg skrive:
> ifconfig fxp0 media 100baseTX mediaopt full-duplex
> eller:
> ifconfig fxp0 media 100baseTX
> (det må være let at finde den tilsvarende kommando til Open med
> man)
>
> En af dem vil formentlig virke.
>
> Allerbedst ville det være at konfigurere porten i switchen til
> 100-full, og så konfigurere dit netkort tilsvarende, men kun de
> førreste hjemme switche kan dette.

Jeg har ingen mulighed for at pille ved min switch (en netgear FS105)
men jeg har byttet om på mine netkort og skrevet det som du skrev for
begge netkort og nu er download 120kb/s og hvis jeg afspiller film fra
mine samba shares via min linux maskine så hakker den ikke. (ja så har
jeg endnu en grund til at tvinge kæresten til at droppe windy) Så jeg
tror faktisk at det er et problem imellem min windows maskine (har også
et 3com kort i) og så min server. For nu hvor jeg har ændret det for
mine netkort så ligger min download via windows maskinen også på den
rigtige side af de 100kb/s.

Jeg vil også lige prøve at skifte afspiller på windows maskinen, det kan
jo være en fejl i Windows Media Player (det er jo ikke første gang).

MVH: Lasse Stig Thomsen.