Re: langsom samba

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Sep 2003 - 13:55:36 CEST

Date: Fri, 5 Sep 2003 13:55:36 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: langsom samba

lasse thomsen wrote:

> Jeg har undersøgt videre og det ser ud til at min box har store
> problemer med netværket. Min box er btw openbsd maskinen som jeg bruger
> som packetfilter, samba server og router. Jeg har prøvet at sætte en
> maskine diretke på min adsl linie og der kan jeg fint downloade med
> 120kb/s, men sætter jeg min openbsd box på så kommer jeg ikke over
> 65kb/s, det samme gælder for de maskiner som prøver at hente via openbsd
> boxen eller bruge dens samba funktioner.
>
> jeg har kigget på min switch og den brokker sig ikke over noget alle
> kører i full duplex.

Det lyder som du stadig har et duplex poblem.

Jeg har personligt kun dårlige erfaringer med 3com hardware.
Prøv at sætte dit Intel kort tilbage igen.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---