Re: langsom samba

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Sep 2003 - 13:46:21 CEST

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: langsom samba
Date: Fri, 5 Sep 2003 13:46:21 +0200

> jeg har kigget på min switch og den brokker sig ikke over noget alle
> kører i full duplex.

Jeg har tidligere haft en del problemer med 3com kort på FreeBSD. Uanset
hvad jeg gjorde kørte det ikke godt. Jeg prøvede at sætte det hele til
auto, prøvede 10 HDX, 10 FDX, 100 HDX, 100 FDX både med og uden flow
control. Uden held. Flyttede jeg dem over i en 3com switch forsvandt
problemerne. Så med andre ord - det eneste der hjalp var at smide en
3com switch på eller at smide et intel pro/100 kort i maskinerne i
stedet. Jeg valgte det sidste.
Windows-maskiner med samme NIC har sjovt nok ikke samme problem, men jeg
ved at 3com har lavet noget fusk i deres windows-driver netop for at
undgå disse problemer.

> MVH:
> Lasse Stig Thomsen

... Dennis