Re: langsom samba

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Sep 2003 - 20:07:58 CEST

Date: Thu, 04 Sep 2003 20:07:58 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: langsom samba

> Det lyder somom det ikke er samba, men dit netværk.
>
> Prøv at hente en stor fil med ftp - går det også langsomt?
>
> Hvis ja, så kig på at din switch er enige med dine netkort om
> hvorvidt der køres full eller half duplex på linket.

Når jeg henter via FTP går det ganske fint, det virker ikke som om at den hakker i det. Og jeg har tjekket på min switch og der kører jeg full-duplex på alle mine netkort (det påstår ifconfig -a også)

Det eneste jeg har gjort anderledes er at sætte min intel express pro til ikke længere at være mit samba nic, men jeg har i stedet sat et 3Com 3c905c-TXM til at køre på samba'en? Pt har jeg ikke fysisk adgang til maskinen så det er ikke muligt at skifte, men kan det virkelig passe at et sådan dyrt 3com (ok det var engang dyrt) er så dårligt understøttet under BSD?(ja ok driverne under linux var faktisk også forfærdelige nu hvor jeg tænker over det)

Et lille tillægsspøgsmål, hvis jeg skulle købe et wireless lan kort til min dell i8200 laptop, hvilket burde jeg så gå efter for at være helt sikker på at BSD understøtter det 100%. Det skal kunne trække 55mbit.

MVH: Lasse Stig Thomsen