Re: langsom samba

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Sep 2003 - 08:51:37 CEST

Date: Thu, 4 Sep 2003 08:51:37 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: langsom samba

Lasse Stig Thomsen wrote:
> Jeg har netop skiftet min server fra at være en linux box til at være en openbsd box, og alt virker skam også fint, dog lige med undtagelse af samba.
>
> Det er faktisk langsomt, så langsomt at hvis jeg prøver at afspille en AVI fra serveren på en af mine maskiner så hakker den cirka hvert 5. sekund. Det virkede før upåklageligt under linux. Nogle der har ideer til hvad jeg har gjort forkert?

Det lyder somom det ikke er samba, men dit netværk.

Prøv at hente en stor fil med ftp - går det også langsomt?

Hvis ja, så kig på at din switch er enige med dine netkort om
hvorvidt der køres full eller half duplex på linket.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---