langsom samba

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Sep 2003 - 01:51:13 CEST

Date: Thu, 04 Sep 2003 01:51:13 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: langsom samba

Hejsa.

Jeg har netop skiftet min server fra at være en linux box til at være en openbsd box, og alt virker skam også fint, dog lige med undtagelse af samba.

Det er faktisk langsomt, så langsomt at hvis jeg prøver at afspille en AVI fra serveren på en af mine maskiner så hakker den cirka hvert 5. sekund. Det virkede før upåklageligt under linux. Nogle der har ideer til hvad jeg har gjort forkert?

min samba conf er:

[global]
socket options = TCP_NODELAY
workgroup = afrolem.dk
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
unix password sync = yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
interfaces = 10.0.1.1
hosts allow = 10.0.1.2
log file = /var/log/smbd.%m
client code page = 850
printcap name = /etc/printcap
printing = bsd
security = user
load printers = yes
print command = /usr/bin/lpr

Er der andet man tilføje for at få det til at gå hurtigere?

BTW klienten er en win2k maskine.