Re: SV: adsl og openbsd

From: lasse thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Aug 2003 - 16:37:58 CEST

Subject: Re: SV: adsl og openbsd
From: lasse thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 15 Aug 2003 16:37:58 +0200

On Fri, 2003-08-15 at 13:35, Niels Wahlgreen Kristiansen wrote:
> Du har fået et oprettelsesbrev fra TDC hvor der står den eksterne ip adresse på din router, subnetmaske, gateway osv. Du skal sætte din box op, så den bruger disse oplysninger, så burde du komme på. Alternativt kan du se din routers ip adresse på www.myip.dk. Gatewayen er routerens ip adresse minus 1. Subnetmasken kan jeg ikke huske, men den står også i oprettelsesbrevet.

Hejsa.

Jeg har nu prøvet at følge de forslag der har været, men når jeg laver
en route add default 80.190.160.191 (min ip minus 1) så skriver den
gateway 80.196.160.191 not in table

Jeg har prøvet at lave en route delete default, men det giver blot
fejlen. "not in table"

Nogle der ved hvad jeg gør forkert?

BTW jeg har fået det til at min /etc/hostname.xl0 skal se således ud:

inet 80.190.160.192 255.255.255.0 NONE

og min /etc/mygate således:

80.190.160.192

Er jeg helt galt på den?