RE: adsl og openbsd

From: none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk
Date: Fri 15 Aug 2003 - 13:52:16 CEST

Subject: RE: adsl og openbsd
Date: Fri, 15 Aug 2003 13:52:16 +0200
From: <none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Jeg har google løs, kigget i mailarkiverne og uden at kunne finde
> ud af hvordan jeg får min openbsd box på nettet uden den router.

Jeg har en TDC adsl løsning som ender i et ethernet snit (med
siemens modemet) ligesom din. I oprettelses brevet står hvilken
ip-adresse + subnet mask du har fået tildelt sammen med default
gateway adressen du skal sætte op (typisk din ip adresse + 1).
Jeg har flere netkort i maskinen, så den fungerer som DHCP, DNS,
Firewall, IDS, you-name-it server for mit intranet, som sidder
på en switch på det interne "ben".
Det fungerer som en drøm. Overvej at lave en firewall som noget
af det første. Det er ikke lutter rare ting som kommer flydende
med Internettet! OpenBSD's pf er virkelig lækker til det.

Mvh, Anders