adsl og openbsd

From: lasse thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Aug 2003 - 13:13:37 CEST

Subject: adsl og openbsd
From: lasse thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 15 Aug 2003 13:13:37 +0200

Hejsa..

Jeg har sådan et opasia løsning fra TDC med et simens modem og en lille
speadstream router. Min plan er at istedet for at bruge den den router
så vil jeg have sat en lille openbsd box op.

Jeg har googlet mig frem til at det sagents kan lade sig gøre at køre
direkte ud til det siemens xpreslink modem da der er tale om alm
ethernet traffik. Men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan det skal
gøres. Jeg har google løs, kigget i mailarkiverne og uden at kunne finde
ud af hvordan jeg får min openbsd box på nettet uden den router.

Ifølge nogle skulle der være indbygget dhcpd i modemet og jeg skulle
derfor bare sætte mit ene nic til at søge efter dette. Men det giver
ingen svar tilbage.

Jeg håber der er nogle som vil forklare mig hvordan hulen jeg får den
box på nettet. (så kan jeg altid tage det med routing af traffik osv
senere)

MVH: Lasse Stig Thomsen