Re: SV: adsl og openbsd

From: lasse thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Aug 2003 - 19:06:12 CEST

Subject: Re: SV: adsl og openbsd
From: lasse thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 15 Aug 2003 19:06:12 +0200

Jeg har så leget videre og kigget alting nøjere efter og jeg har fundet
ud af at min gamle speedstream router bruger PPPoE. noget som jeg kun
har leget med en gang før og det var til mit gamle ISA modem.

Men jeg har fået sat denne PPP.conf fil up:

default:
 set log Phase Chat IPCP CCP tun command
 set redial 15 0
 set reconnect 15 10000

tdc:
 set device PPPoE:xl0
 disable acfcomp protocomp
 deny acfcomp
 set mtu max 1492
 set speed synx
 enable lqr
 set lqrperiod 5
 set cd 5
 set dial
 set login
 set timeout 0
 set authname "mit net express kundenummer"
 set authkey "mit net express password"
 add! default HISADDR
 enable dns
 enable mssfixup

(filen er lavet efter eksemplet på
http://unixbums.spears.dk/howto/pppoe-adsl.txt)

når jeg så prøver at lave en ppp -ddial tdc så kommer der en del fejl.

ppp[17443] tun0: Warning: deflink: PPPoE: unknow host
tun0: Warning: deflink: Device (PPPoE:xl0) must begin with a '/', a '!'
or contain at least one ';'

Og de fejl knalder den så afsted med indtil jeg dræber ppp med kill
$pid.

Jeg har forsøgt at google på problemet og kigger her i arkivet og jeg
har umiddelbart ikke kunnet finde noget som der kan hjælpe. Så hvis
nogle har et par hints eller ideer vil jeg blive meget glad. Er sgu
trist at jeg ikke kan få den her lorte maskine online =)

Hygge