Re: Installation af 8-disk server

From: Michael Rasmussen <none_at_mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 13 May 2012 22:20:15 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

On Sun, 13 May 2012 22:01:55 +0200
Erik Cederstrand <none_at_erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Nu vi snakker om filsystemer - jeg har en Sun X4150 med 16GB RAM og 8 stk. 146GB diske, som jeg skal til at installere FreeBSD 9 på. Den skal primært bruges som DB server. Pladsen er ligegyldig - jeg kommer ikke til at bruge mere en 30-40GB. Jeg har brug for hurtig IO samt oppetid.

Hvis den skal anvendes som database server, er IOPS alfa og omega.
Efter min erfaring er der intet, der giver IOPS som RAID10 - jo flere
diske i raidet, jo flere IOPS. Der er en, der har blogget om emnet her:
http://microsux.dk/?p=54

Disclaimer: Jeg har ikke testet hans anvisninger.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen