Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 May 2009 - 10:13:21 CEST

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sat, 23 May 2009 10:13:21 +0200
Subject: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

On 22 May 2009 at 13:50, Mikael Syska wrote:

> Spørgsmålet vil altid være ... stoler man 100% på RBL lister ... pt
> modtager vi 80k mails om dagen og kan stadig klare det load, så derfor
> bruger vi ikke reject på vores MTA nivuae

Man må selvfølgelig gøre sine egne erfaringer, jeg har en række
dbl'er, som jeg ikke har haft false positives på i lang tid.
Selvom jeg ikke har mails i den størrelsesorden, som dig, synes jeg
alligevel at det er værd at tage med at for hver mail der bliver
afleveret i en mailbox, bliver der pt afvist næsten 17 via rbl.
Hvis tallene holder for dine brugere, er der reelt kun ca 4700 mails
der er "rigtige" resten er skrammel....
YMMV, som sædvanlig :-)

/Danjel