Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 May 2009 - 13:50:26 CEST

Date: Fri, 22 May 2009 13:50:26 +0200
Subject: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej,

2009/5/22 Danjel Jungersen <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>:
> [...]

Da spam er genereret tror jeg desværre ikke der er meget der bliver
sparet ... vi skal have fat i dem som sender det ...

> Jeg kører selv en m/32 mailserver (windows, undskyld allesammen), der
> er der mulighed for, for hvert enkelt check (indhold eller dbl), at
> vælge om der skal markeres, eller afvises, på den måde bliver mailen
> aldrig afleveret, altså afvist på smtp niveau...

alt efter MTA ... så er der selvf mulighed for det ... nok der MS har det fra:
Postfix:
http://www.tenon.com/support/itools7/rblblock.shtml

sendmail, qmail og de andre har det også ....

Spørgsmålet vil altid være ... stoler man 100% på RBL lister ... pt
modtager vi 80k mails om dagen og kan stadig klare det load, så derfor
bruger vi ikke reject på vores MTA nivuae

> Kan man noget tilsvarende på linux?
> Jeg har planer om at flytte mit mailsystem til linux i nær fremtid...
>
> :-)
> Danjel

Mikael Syska