RE: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

From: Mark Nellemann (none@mark--nellemann.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 May 2009 - 14:11:57 CEST

Subject: RE: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin
From: Mark Nellemann <none@mark--nellemann.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 22 May 2009 12:11:57 +0000

Hej,

> Jeg kører selv en m/32 mailserver (windows, undskyld allesammen), der
> er der mulighed for, for hvert enkelt check (indhold eller dbl), at
> vælge om der skal markeres, eller afvises, på den måde bliver mailen
> aldrig afleveret, altså afvist på smtp niveau...
>
> Kan man noget tilsvarende på linux?
> Jeg har planer om at flytte mit mailsystem til linux i nær fremtid...

Jeg er meget tilfreds med Postgrey (sammen med Postfix), som vel nok afviser 80% spam ved døren. Resten lader jeg spamassassin tagge. Har dog ikke optimeret min spamassasin særligt godt. Oplever mere SPAM komme igennem Postgrey end for bare et par måneder siden, men det er vel det evindelige kapløb :)

/Mark