Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bsdly.net)
Date: Fri 22 May 2009 - 15:50:06 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin
From: peter@bsdly.net (Peter N. M. Hansteen)
Date: Fri, 22 May 2009 15:50:06 +0200

Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Nu får jeg efterhånden 500+ spammails ind om dagen - og mine brugere
> er begyndt at klage over det samme. Så selv om det anbefales rundt
> omkring at lade spamassassin-markeret spam gå igennem til modtageren
> så huan selv kan sortere, så tror jeg nu tiden er moden til at slette
> spam over en vis værdi. Det vil jo spare en del CO2...

google på "postfix spamassassin discard spam" gir en mengde treff med
variasjoner over et tema. Her i huset konverteres alt med 10
spamassassin-poeng eller mer til frie elektroner tidligst mulig, i den
grad slikt i det hele tatt slipper forbi grålistende spamd
(PF/OpenBSD) ytterst.

- P

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://bsdly.blogspot.com/ http://www.bsdly.net/ http://www.nuug.no/