Re: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

From: Keld Jørn Simonsen (none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 May 2009 - 18:29:22 CEST

Date: Fri, 22 May 2009 18:29:22 +0200
From: Keld Jørn Simonsen <none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Re: Slet mail markeret som spam i spamassassin

On Fri, May 22, 2009 at 03:55:31PM +0200, Mikael Syska wrote:
> Hej,

> Nu er det jo meget om hvordan man definere effektivt ... jeg kan så
> fortælle dig at vi får en del FP på Razor, så kun at reject med razor
> ville jeg ikke gøre, vi lader SA give en ekstra score ... hvis det er
> privat kan det dog være en ok løsning.

Jeg har ingen falske positiver overhovedt på razor, og det hænger også
godt sammen med at razor benytter noget checksum ala md5 som er unikt per
besked. Hvordan opstår dine falske positiver?

Derimod har jeg nogen falske positiver på SA.

jeg var lige min personlige log igennem, og razor fanger ca. 400 beskeder om dagen hos
mig, mens SA fanger ca. 100. Og razor bruger langt færre ressourcer.

Hilsen
Keld
Husk foredrag om SUN dtrace 26 jun, mere på http://dkuug.dk