Re: Problemer med SCSI-controller og adaptor

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Nov 2007 - 01:25:41 CET

Date: Wed, 07 Nov 2007 01:25:41 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer med SCSI-controller og adaptor

Martin Toft wrote:
> Hej liste,
>
> jeg er ved at samle en server og skal i den forbindelse genbruge to
> SCSI-diske fra en gammel server. Begge er Hitachi Ultrastar, 10K300
> Series, ULTRA320, 73 GB, med 80 pin SCA-stik. Jeg har stort set ingen
> erfaring med SCSI, og det vil resten af mailen helt sikkert bære præg af
> :-)
>
> Til formålet har jeg købt en Adaptec 39320A SCSI-controller, der har to
> ULTRA320 kanaler med HD68-stik, og to adaptorer. Adaptorerne har strøm,
> HD68, et "gammeldags bredt SCSI-stik til ribbon cable" (som jeg ikke ved
> [...]

Når adapteren har en 50-pin stik, er det sandsynligvis en forkert type.
Denne type er til "gammeldags" SE SCSI - du skal bruge en adapter til
LVD. Du skal desuden bruge en LVD terminator efter disken.

Prøv at kigge her:

Adapter: http://www.mcpb.com/html/sca2.ybpx1.68p.html

Kabel: http://www.mcpb.com/html/cin.u4w68.211.html

Terminator: http://www.mcpb.com/html/tml.lvdu3.68f.html