Re: Anbefalinger til netkort

From: Henrik Lund Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Nov 2007 - 08:09:12 CET

From: Henrik Lund Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefalinger til netkort
Date: Wed, 7 Nov 2007 08:09:12 +0100

On 06/11/2007, at 20.00, Rico Secada wrote:

> Hej Alle.
>
> Jeg har fået fat i en NetGear trådløs router, og ville gerne anskaffe
> et trådløst netkort til min bærbar.
>
> Jeg vil lige høre, om der er nogle, der kan komme med nogle
> anbefalinger?
>
> Jeg bruger både FreeBSD og Debian GNU/Linux på maskinen.

Jeg har netop igår ledt efter nye kort og endte med
Hawking HWUG1 USB netkort som tillige tillader ekstern antenne.
Det virker godt og på 1t 40m opsnappede jeg således lidt over
4000 ap'er mens jeg kørte rundt i Kbh :-)
http://zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=162434
kostede 399kr så ikke helt billigt, men nem at sætte ekstra antenne på.
Det er noget ralink og blev fundet både i OpenBSD og Linux

Alternativt bruger jeg meget gerne Atheros baserede kort som PC-CARD:
D-Link AirPlus Xtreme G DWL G650 som iflg edbpriser koster 230kr
- men bemærk at der på edbpriser også er
D-Link AirPlus Xtreme G+ DWL-G650+ til 165kr - som måske/måske ikke
virker!

Brug evt. hjemmesiderne til aircrack-ng eller madwifi for at finde
kort som du kan købe i nærheden eller din favorit webshop
- og check derefter om samme kort er understøttet i FreeBSD

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH