Re: Problemer med SCSI-controller og adaptor

From: Anders Jensen (none@anders.m.jensen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Nov 2007 - 08:22:11 CET

Date: Wed, 7 Nov 2007 08:22:11 +0100
From: "Anders Jensen" <none@anders.m.jensen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer med SCSI-controller og adaptor

On Nov 7, 2007 1:16 AM, Martin Toft <none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg har endnu ikke investeret i kabler og har midlertidig lånt et kabel
> fra den maskine, som de to diske stammer fra. Kablet har HD68-stik i
> begge ender og virkede upåklageligt i den gamle maskine.

Jeg vil foreslå du pröver med et LVD SCSI kabel istedet, som har terminering
i den ene ende. SCA diske anvender LVD. Disse er dog lidt dyrere.

> [...]
> finder ingen disk. Jeg har prøvet begge adaptorer, begge kanaler på
> SCSI-controlleren og de fleste jumper setups (ja, der glemte jeg
> desværre at gå systematisk til værks). Jeg har også prøvet med
> SCSI-controlleren fra den gamle maskine - et Adaptec 39160 - men heller
> ingen succes. Denne controller kunne fungere sammen med diskene i den
> gamle maskine via en indbygget diskkasse, der fungerede som adaptor
> (den gamle maskine er en Dell PowerEdge 1500SC).
>
> Nogen der har et bud på, hvad der er galt, og/eller hvad jeg kan

Hvis du bare skal have en disk til at fungere kan du få den til at fungere
ved at finde den jumper på disken som kan terminere signalet, du vil dog få
en elendig performance, typisk 40MB/sec. Jeg tror det er fordi den max körer
UW SCSI på den måde. Rigtig kabel er vejen frem :o)

Correct me if i'm wrong ...

Mvh.

Anders Jensen