Re: Routning "forsvinder"

From: Dennis Decker Jensen (none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2007 - 13:21:05 CEST

Date: Thu, 31 May 2007 11:21:05 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Routning "forsvinder"

> P=E5 en OBSD 4.1 boks "forsvinder" routningen til enkelte IF's, n=E5r jeg

Hvilke IF'ere? Det lyder som om, det er nogle ganske bestemte?

> tr=E6kker et netkabel ud og s=E6tter det tilbage igen. Mener at det er nyt
> efter opgradering til 4.1

Det har jeg gjort utallige gange, også efter installationen af 4.1, og
har ikke mistet hverken route eller noget andet.

> P=E5 4.0 mener jeg at jeg snildt kunne tr=E6kke et kabel ud, s=E6tte det i
> igen og alt var automatisk godt igen. Nu bliver jeg n=F8dt til at
> reboote )-:

Jeg har aldrig skullet reboote, allerhøjst "/bin/sh -x
/etc/netstart" i værste tilfælde (efter nogen kill o.lign.)

Måske der skal opgraderes i konfigurationen af routeren også? Hvis
du ikke har lavet en nyinstallation af 4.1, men en reel
opgradering ("Upgrade" fra boot-CD isf. "Install"), så er
konfigurationen ikke opdateret. Der er måske sket noget, som
kræver anderledes opsætning.

Venlig hilsen

Dennis