Re: SV: "Blackbox" Apache

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2007 - 14:24:17 CEST

Date: Thu, 31 May 2007 14:24:17 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: "Blackbox" Apache

Gert Lynge wrote:

> Prøv at se hvad http://www.synology.com/ har.
> Vi sælger dem i grossistled, der hvor jeg arbejder - og de "kloge" hoveder
> siger at de kører (vistnok) Linux med Apache, PHP og MySQL (de sidste 3
> skulle være sikre nok - det er kun OS'et jeg er lidt i tvivl om).
>
> Der kommer vistnok jævnligt nye firmwares - så mon ikke det bl.a. er
> sikkerhedsrettelser og minor-opgraderinger?

Kan godt være at det er lidt fjollet at jeg foreslår det samme - men
hvis der ikke er brug for det helt store ud i ydelse, kunne du fx købe
en Synology DS 107/207/407.

http://synology.com/enu/products/index.php

De kører korrekt nok Linux (Debian variant) - og skulle man have lyst
til at rode lidt i det indre så er de ikke svære at 'hacke' - hvorefter
der bare skal installeres 'ipkg' og så står verden åben ....

Strømforbruget er ikke specielt højt, den spinner diskene ned til
standby, der er gigabit + USB .... + prisen er til at overskue ....

chz

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February