Re: UPS spørgsmål

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 May 2007 - 18:39:50 CEST

Date: Mon, 28 May 2007 18:39:50 +0200
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: UPS spørgsmål

Gregers Petersen wrote:
> God mandag
>
> Jeg er igang med at beslutte mig for at jeg skal købe en UPS til en
> lille NAS-server (Synology DS 207 - jeg ved godt at den er baseret på et
> Linux system, men der er ikke nogen der har forsøgt at porte FreeNAS
> over til den ... endnu).
> Det kan måske virke lidt som 'overkill' - men den her '207' er sluttet
> til en stikkontakt som kan risikere der bliver slukket for (og jeg ser
> skræk billeder af 2 HD'er der sender sig selv over en intetheden).
>
> Mht. den her UPS - den skal have USB + gerne være billig --> har kigget
> [...]

Som Axel skriver, er det en god idé med en ups hvor du kan skifte
batteriet i.

Batteriet går i stykker efter et par år, og så er det jo meget rart bare
at skulle købe et nyt batteri, istedet for en ny UPS, og så er det vel
også en lille anelse bedre for miljøet ;).

Back UPS CS 350 virker som en perfekt UPS til dit formål,
http://surl.dk/2kh/ - og koster ikke alverden.

/Søren