Re: SpamAssassin

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 May 2007 - 10:59:37 CEST

Date: Thu, 03 May 2007 10:59:37 +0200
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SpamAssassin

Torben Sorensen wrote:

> hej henrik (som jeg tror har stess eller lider af sur, sur mave)
>
> hvorfor skal vi altid belæres om hvordan vi skal stille spørgsmål fra
> dig? Kunne det tænkes at det er derfor jeg skal have spam-filter til at
> køre, vi kan fjerne sådanne kommentarer :)

Du har misforstået essensen af et spamfilter, det skal bruges til at
fjerne mails man ikke selv har bedt om, det er ikke tilfældet her.

> Det må du undskylde... men når du nu mener du kender mig så godt
> (blinde, døvstumme og ubehjælpsomme Torben...), må du da vide at det er
> FreeBSD 5.4 jeg køre og at jeg HAR VÆRET PÅ GOOGLE.... tag dig sammen
> menneske!!

Så, hvis henrik ikke lige går og skriver noter til hvad præcis dit
system indeholder skal han, for at svare på dit spørgsmål, bruge tid og
kræfter på at gå alle dine gamle mails igennem - blot for at få noget
info som du uden større problemer kunne have skrevet i mailen ?!

> Og, ja.... det var et rigtig dårlig formuleret spørgsmål.... men tal dog
> ordenligt til folk!

Det har han også gjort indtil videre, og hvis det var første gang du
sendte denne type "spørgsmål" ville han sikkert også have gjort det -
men det er det jo ikke.

Han sendte faktisk et relevant link, som du burde læse ... du får det
linke igen.

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

> Det jeg gerne ville vide er om nogen ved hvordan man sætter
> User-tabellen op? Jeg har ikke kunne finde noget nogen steder... hverken
> på google, squirrelmail, spamassassing, nerdgirl mv

Og hvordan vil du have at nogle skal gætte sig til at det er DET du vil
vide - du har INTET skrevet om at det var dit spørgsmål i din første mail ..

Hvis du rent faktisk har været på google og ikke har fundet det .. så
bør du nok overveje at blive noget bedre til at søge på google.

læs evt følgende side :

http://www.googleguide.com/select_terms.html

Et eksempel på en søgning, hvor ihvertfald de første 3 links indeholder
svaret, mit gæt er at de næste 5 også gør.

http://surl.dk/2hb/

/Søren