Remote X som desktop?

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Jan 2007 - 18:39:18 CET

Date: Sat, 20 Jan 2007 18:39:18 +0100
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Remote X som desktop?

Ikke strengt BSD-relateret, men jeg prøver alligevel :-)

Jeg har en larmende computer under skrivebordet, og pønser på at stille
den i kælderen, købe en blæserfri mini-itx ting og bruge den som tynd
klient til støjkilden via remote X. Fordelen skulle være samme hurtige
programafvikling med mindre larm. De to maskiner bliver forbundet med GigE.

Men hvor ligger problemerne? Kan jeg se video på den lille maskine? Vil
der være en mærkbar forsinkelse på museklik etc.?

Mvh Erik