Re: Remote X som desktop?

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Jan 2007 - 18:52:10 CET

Date: Sat, 20 Jan 2007 18:52:10 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Remote X som desktop?

Erik Cederstrand wrote:
> Ikke strengt BSD-relateret, men jeg prøver alligevel :-)
>
> Jeg har en larmende computer under skrivebordet, og pønser på at stille
> den i kælderen, købe en blæserfri mini-itx ting og bruge den som tynd
> klient til støjkilden via remote X. Fordelen skulle være samme hurtige
> programafvikling med mindre larm. De to maskiner bliver forbundet med GigE.
>
> Men hvor ligger problemerne? Kan jeg se video på den lille maskine? Vil
> der være en mærkbar forsinkelse på museklik etc.?

Øh, hvis du med remote X mener at du kører programmerne på
serveren i kælderen, men viser vinduerne på mini-itx boksen, så
tror jeg ikke at du vil mærke noget synderligt lag over GigE. Jeg
har selv brugt det i stor stil over 100baseTX, uden problemer.

Du skal dog ikke regne med at kunne hente video over. Men du kan
prøve at NFS mounte dine diske på mini-itx boksen og køre mplayer
lokalt.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---