Re: Remote X som desktop?

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Jan 2007 - 19:46:02 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Remote X som desktop?
Date: Sun, 21 Jan 2007 19:46:02 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 20/01/2007, at 18.39, Erik Cederstrand wrote:

> Ikke strengt BSD-relateret, men jeg prøver alligevel :-)
>
> Jeg har en larmende computer under skrivebordet, og pønser på at
> stille den i kælderen, købe en blæserfri mini-itx ting og bruge den
> som tynd klient til støjkilden via remote X. Fordelen skulle være
> samme hurtige programafvikling med mindre larm. De to maskiner
> bliver forbundet med GigE.
>
> Men hvor ligger problemerne? Kan jeg se video på den lille maskine?
> Vil der være en mærkbar forsinkelse på museklik etc.?

en VGA extender kan måske også bruges?

De kan sende VGA, mus og tastatur gennem et almindeligt patch kabel
Jeg var træt af maskiner i stuen og flyttede det væk, så nu har jeg
en KVM
med 4 maskiner og en extender til stuen - det virker fint.

NB: alt efter hvad du skal bruge, opløsning, lyd osv. kan det være
det ikke
er en den bedste løsning - det må du selv vurdere.

Men det giver formentlig meget hurtigere responstid end X over TCP/IP.

Mit sæt er et Aten og det har virket super, til de tidspunkter hvor man
smadrer sit system SÅ MEGET at konsollen på seriel ikke engang kan
hjælpe :-)))

Jeg brugte lige google og tror mit sæt er sådan et her:
http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=5670&sub=0&page=3
- det lyder dog lige umiddelbart dyrere end jeg husker

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP Follower of the Great Way of
Unix