Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

From: Rico Secada (none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Dec 2007 - 22:58:37 CET

Date: Tue, 11 Dec 2007 22:58:37 +0100
From: Rico Secada <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

On Sun, 9 Dec 2007 23:24:32 +0100
Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hyggemøder er sociale events.
>
> Sociale events er for os, god mad, hygge, vi har mange medlemmer der
> er ølinteresseret (der brygger øl selv), eller som bare godt han
> lide en god øl og en hyggesnak med andre bsd-dk medlemmer. Til de
> fleste hyggemøder vil du opleve mig drikke cola light.. *GISP*
>
> Sidste hyggemøde var en julefrokost. Der er tradition for der
> drikkes en øl eller to dertil. Lev med det.

Tradition og hjemmebryg - så start en hjemmebrygforeningen! Hvad
f..... har det med BSD at gøre? Hvorfor skal de to ting blandes sammen,
og hvor går grænsen? Jeg har et par "bekendte", der har tradition for,
at ryge lidt pot når der er sociale arangementer, er det så også ok?

Øl, alkohol og lignende er kultur, og det har ikke en skid med BSD at
gøre.

Det er lige meget, om vi taler om én øl til maden, eller vi taler om 10
øl. Øl har ikke noget med BSD at gøre.

> Jeg errinder ikke at havde set dig til nogle af vores foredrag,
> generalforsamlinger eller happy hacking. Det er altsammen møder med
> teknisk indhold.
>
> Jeg synes du skal gøre noget ved det, jeg glæder mig til at se dig.

Jeg tror ikke, at du helt har fanget, hvad det her handler om, men som
ofte tror du vist, at når bare du fyrer et eller anden smart "unixlike -
live with it" svar af, så har du gjort dit.

Min kritik er en konstruktiv kritik til, hvordan BSD-DK planlægger og
fremfører sine aktiviteter, der er mange mennesker, der finder disse
såkaldte hyggemøder med indtag af alkohol en hindring for deltagelse.

Hvis det er ok med BSD-DK, så fint, men så skulle I måske overveje, at
skifte navn til BSD/ØL-DK.

Det er IKKE en personlig kritik til dig Peter, jeg synes, at du laver
mange gode ting som f.eks. gratisdns, hvis det skulle være personligt,
ville det være rettet imod dig som person, det er det ikke.

BSD er noget unikt, noget vi alle kan samles om, på tværs af religion,
politik og kultur. BSD-DK sammenblander kultur og BSD, og ja -
universaliteten ødelægges. Jeg kender personligt et par virkeligt
dygtige hackere, der er muslimer. En af dem har f.eks. udviklet nogle
tools til FreeBSD ports. De hverken kan eller vil deltage i BSD-DK's
arrangementer, og det synes jeg, er synd.

Men som jeg skrev før, BSD/ØL-DK er mere passende, eftersom flere af
jer er hjemmebryggere, og gerne vil sammenblande de to aktiviteter.