Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

From: Henrik Lund Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Dec 2007 - 23:19:40 CET

From: Henrik Lund Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt
Date: Tue, 11 Dec 2007 23:19:40 +0100

On 11/12/2007, at 22.58, Rico Secada wrote:

> Tradition og hjemmebryg - så start en hjemmebrygforeningen! Hvad
> f..... har det med BSD at gøre? Hvorfor skal de to ting blandes
> sammen,
> og hvor går grænsen? Jeg har et par "bekendte", der har tradition for,
> at ryge lidt pot når der er sociale arangementer, er det så også ok?
>
> Øl, alkohol og lignende er kultur, og det har ikke en skid med BSD at
> gøre.
>
> Det er lige meget, om vi taler om én øl til maden, eller vi taler om
> 10
> øl. Øl har ikke noget med BSD at gøre.

Så du mener vi sammenblander ØL og BSD på en uheldig måde, suk
for fanden da?! Jeg HADER når alting bliver så fucking politisk korrekt
at det hæmmer almindelig social opførsel.

Du ved godt at BSD-DK handler om BSD, og ja der tales også BSD
på hyggemøder, så forstå at det du beder folk om er at lade være
med at snakke om øl?! Skal jeg så bede dig lukke røven om religion?

Jeg er ateist og jeg er da ligeglad med om du eller andre er muslimer,
hvis I er i Danmark har vi en tradition for at det er OK at drikke mjød!

Lev med det eller luk røven, og evt. genlæs den mail jeg sendte til
dig privat som er pastet efter min signatur nedenfor.

Vi er generelt meget tolerante, men når du forbyder os at omtale
øl bliver vi lidt knotne, skal vi så heller ikke snakke om burgah?

Burgah, som er burgere med store bøffer er lækre, synes vi,

og hvad med flæskesteg? Skulle vi efter din mening KUN spise
bestemt mad til hyggemøderne. Til de fleste hyggemøder med mad
spiser vi mad efter eget valg og drikker efter eget valg. Sådan
MÅ det være. Lev med det eller lad være, men stop nu med at spilde
vores tid!

Jeg forstår ikke hvordan hyggemøder kan afholde dig eller andre
fra at komme til de tekniske arrangementer?

Kom til et teknisk arrangement, hvis du tør? :P

og i fremtiden når der står noget om øl, så læs,
"de andre i BSD-DK hyggede sig og snakkede om teknik"
- for jeg kan love for at ingen vil sige schyyyyy hvis du bringer
et teknisk emne på banen.

Mvh

Henrik

PS Rico, gider du som bare eeen tjeneste hvis du aligevel svarer
sige mig to gode ting og to dårlige ting om nyhedsbrevet - for jeg
synes sgu det er ærgeligt at jeg brugte tid på at skrive en artikel
og det eneste folk husker at det nyhedsbrev er at der stod en MASSE
om øl og druk i det.

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH

Bilag: Mail sendt privat til Rico 10. dec 9:26 On 09/12/2007, at 22.48, Rico Secada wrote:

> Hej. > > Jeg har netop modtaget BSD-DK's nyhedsbrev, som jeg sidder og læser. > > ...snip > Jeg er - og jeg ved, at jeg ikke er den eneste - dødhamrende træt af > at > læse om, hvordan BSD-DK's såkaldte hyggemøder mere handler om, hvor > meget alkohol I har indtaget, end det handler om BSD. > > Måske skulle I overvejer, at I rent faktisk udelukker mange fra at > deltage ved at holde Jeres såkaldte "hyggemøder" på denne > måde.

Hey der Rico

Jeg svarer privat, idet Peter allerede har skrevet på listen og jeg synes det lyder som et lidt underligt surt opstød?

Jeg ved ikke hvad du er specielt træt af, og slet ikke med nyhedsbrevet.

Nyhedsbrevet er fyldt med en masse god information og en kort henvisning til julefrokosten. Nu var jeg ikke selv med men en flaske snaps til 10 mennesker viser vist netop at det ikke var MEGADRUK.

Jeg synes måske det var lidt uhøfligt når nu det lykkedes at udsende et nyhedsbrev at der så skældes ud på et enkelt ud af mange punkter.

Næste hyggemøde er også fantastisk rar information og det er igen ikke en opfordring til druk. Sidst jeg var til møde med BSD-DK var vist CruiseControl mødet, hvor jeg spiste med Peter arsen og Flemming Jacobsen - vi fik hver een øl af god kvalitet, det var jo hverdag

Hyggemøderne generelt er en god måde at mødes under uformelle former og vi smager typisk et par øl, idet vi som Peter skrev er interesserede i øl og derfor udvælger stederne efter øl-udvalg.

Det er dog helt essentielt for denne diskussion at der bliver hverken set ned på dem der drikker light eller dem som ikke drikker øl.

Jeg tror du ville hygge dig til et hyggemøde og opleve hvordan vi faktisk er meget åbne i real life og slet ikke de sure gnavne Unix folk vi ellers er :-)

Så prøv det! Fordelen ved BSD-DK er netop at det er en forening som udover et ret højt niveau vidensmæssigt også giver mulighed for at udvide dit personlige netværk ved at samtale med andre om relevante emner.

NB: og hvis du VED du ikke er den eneste, så sig gerne dette videre til de andre.

Mvh

Henrik