SV: SV: anbefaling

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Dec 2007 - 01:42:39 CET

Subject: SV: SV: anbefaling
Date: Mon, 3 Dec 2007 01:42:39 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Umiddelbart er det blot at konfigurere IP under boot - så kan power on/off/reboot styres via en webbrowser samt en række andre ting. Hvis man tilkøber en licens får man en kode, som indtastes via browseren, og derefter er der adgang til decideret KVM fjernstyring. Det er samme procedure på windows som med andre operativsystemer. Jeg ved dog ikke om web interfacet fungerer fra andet end windows, remote mouting af ISO images er vist en active X komponent, så det kræver nok windows.

På Dell's DRAC kort er princippet det samme (bortset fra at der ikke skal købes licens), og jeg har installeret flere FreeBSD og linux servere hjemmefra, via DRAC kort, uden problemer. Når først serverne er installeret er fordelen nok mest i at kunne tænde/slukke for serverne uden at køre ud til serverrummet - jeg har endnu ikke haft brug for KVM adgang - 7, 9, 13 :)

/Niels