forslag til fil-server

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Apr 2007 - 23:25:19 CEST

Date: Sat, 28 Apr 2007 23:25:19 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: forslag til fil-server

Hej.

Jeg vil gerne sætte en lille server op med zfs som har noget
diskplads.Jeg har set på dette bundkort
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=333768 udfra des's
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-current/2007-April/070928.html
så skulle den virke ok. Har nogen prøvet at installére FreeBSD på den?
Jeg søgte på produkt-navnet samt freebsd men fandt ingen relevante
links på google.

Tanken var at sætte nogle 3,5" (s)atadiske sammen som kører 5400 RPM,
men dem kan man næsten ikke få mere. Vil 2,5" diske bruge mindre
strøm? Disse leveres jo primært med 5400 omdrejninger. Fandt en 4000
RPM toshiba 2,5" disk på 200 (metriske) GB og fire af disse i raidz
vil gi' ca. 568 GB.

--
regards
Claus