Re: Webmail

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Apr 2007 - 19:19:22 CEST

Date: Sat, 28 Apr 2007 19:19:22 +0200
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Webmail

Claus Guttesen wrote:

> Hvordan er det at hente eksisterende Maildir-mapper ind?

Den forbinder via imap (eller imaps), og læser ikke filerne direkte fra
filsystemet, jeg har alligevel heller ikke min webserver i samme jail
som mailserveren, så det er ikke særlig relevant.

Hvis man har mange mails liggende i sin mailbox tager det lidt tid at
logge ind, jeg har omkring 3000 mails liggende i min inbox, og ca 25000
liggende i mapper på min primære imap konto, og det tager omkring 10
sekunder at logge ind - hvis man bruger lidt tid på at rydde op tager
det knapt et sekund at logge ind - herudover cacher den en del af
informationerne, så hvis du logger ind tit vil du heller ikke mærke det
lige så slemt (anden gang tog det kun ca 4 sekunder at logge ind).

/Søren