Re: Anbefaling af netkort

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 10:02:57 CEST

Date: Fri, 15 Sep 2006 10:02:57 +0200
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefaling af netkort

Thomas Peter Berntsen wrote:
> Hej gutter
>
> Jeg er i færd med at samle mig en server, hvorpå FreeBSD 6.1 Release
> vil lægge fundamentet for masser af gode tider. :-)
>
> Jeg tænkte, at jeg ville benytte lejligheden til at spørge jer flinke
> mennesker, hvilke netkort I vil anbefale mhp. stabilitet og
> kompatibilitet med FreeBSD?
>
> PCI, 100 Mbit vil være tilstrækkeligt, 1Gbit vil ikke afvises, fiber
> anvendes ikke.
>
> Serverens anvendelsesområde vil være webapplikationer, og jeg
> forventer at afvikle en håndfuld jails på den.

> [...]
fbsd har en hw kompabilitets-liste (det har alle BSD'erne) - brug altid
de[m|n].

Mht. specifikt naevnte producenter, saa kan jeg erfaringsmaessigt og til
serverbrug ikke anbefale 3Com.
Intel PRO/1000GT (ny afloeser for MT chippen) koerer fornuftigt og
koster det samme som Intel PRO/100 baserede kort. SysKonnect er
top-nice. NetDesign har argenturet men har ikke haft noget hjemme de
gange jeg har skulle koebe noget til firmaet, saa koeb dem direkte (online).

/per
per@xterm.dk