Anbefaling af netkort

From: Thomas Peter Berntsen (none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 08:28:46 CEST

Date: Fri, 15 Sep 2006 08:28:46 +0200
From: Thomas Peter Berntsen <none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Anbefaling af netkort

Hej gutter

Jeg er i færd med at samle mig en server, hvorpå FreeBSD 6.1 Release vil
lægge fundamentet for masser af gode tider. :-)

Jeg tænkte, at jeg ville benytte lejligheden til at spørge jer flinke
mennesker, hvilke netkort I vil anbefale mhp. stabilitet og
kompatibilitet med FreeBSD?

PCI, 100 Mbit vil være tilstrækkeligt, 1Gbit vil ikke afvises, fiber
anvendes ikke.

Serverens anvendelsesområde vil være webapplikationer, og jeg forventer
at afvikle en håndfuld jails på den.

Jeg har som udgangspunkt kigget på 3Com og Intel, men der er mange
modeller og varianter af disse, som muligvis ikke alle er lige
anbefalelsesværdige.

Som generel information kan jeg oplyse, at jeg påtænker at anvende en
SMP-kerne i enten AMD64- eller i386-version.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

M.v.h.
Thomas