Re: Anbefaling af netkort

From: Jesper Monsted (none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 09:19:29 CEST

Date: Fri, 15 Sep 2006 09:19:29 +0200
From: Jesper Monsted <none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefaling af netkort

On Fri, Sep 15, 2006 at 08:28:46AM +0200, Thomas Peter Berntsen wrote:
>Jeg tænkte, at jeg ville benytte lejligheden til at spørge jer flinke
>mennesker, hvilke netkort I vil anbefale mhp. stabilitet og
>kompatibilitet med FreeBSD?

Hvad som helst baseret på intels fxp eller em-driver.

>Jeg har som udgangspunkt kigget på 3Com og Intel, men der er mange
>modeller og varianter af disse, som muligvis ikke alle er lige
>anbefalelsesværdige.

Pro/100 og Pro/1000 tingene er alle fine. Server adapterne giver så vidt
jeg kan se nogle funktioner med load balancing osv, men det er ikke
understøttet af freebsd-driveren. (Du må ikke lige hænge mig op på det,
men sådan har jeg forstået de sparsomme informationer)

3Com har jeg aldrig været glad for, men mange mener at det også er gode
kort.

/Jesper