Re: BSD-DK Nyhedsbrev007

From: Mads Toftum (none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 May 2006 - 12:08:36 CEST

Date: Fri, 19 May 2006 12:08:36 +0200
From: Mads Toftum <none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD-DK Nyhedsbrev007

On Fri, May 19, 2006 at 11:19:53AM +0200, Erwin Lansing wrote:
> Der sker da rigeligt på disse kanter, i hvert fald i Århus. Der var jo
> netop en god grund til at AALUG skiftede navn til AaUUG så *BSD og
> venner kunne tages ind i varmen officielt. AaUUG (og ØJLUG) afholder
> masser af foredrag og der sker også øl+ko fra gang til anden i aarhus.pm
> regi, og jeg er lettere ligeglad hvilken forening lægger navn til et
> arrangement, så længe der er arrangementer (og mystisk nok er der stor
> personsammenfald mellem de forskellige foreninger).

Enig (men ok, jeg var også en af dem der var rodet ind i det famøse
navneskift).

> Det ville derfor nok være lidt mere konstruktiv at tænke over en mere
> tæt samarbejde mellem øst og vest. Det kunne være en god ide at høre
> fordragsholderne om de har tid og interesse i at rejse til den anden
> side af landet, især udenlandske gæster, når det nu ikke plejer at være
> et problem at få en sponsor til (en del af) rejseomkostninger.

+1. Hovedparten af det der gør bsd-dk til mere end bsd-cph er
mailinglisterne. Det ville være godt også at sende lidt foredrag rundt.

Når nu man har en forening med så medlemmer der er så spredt geografisk,
så kan man enten vælge at holde mødet midt i det hele hvor det er
upraktisk for alle, eller man kan vælge at holde det der hvor der er
flest medlemmer i nærheden. Men at lave alverdens krumspring for at et
par enkelte medlemmer i de fjerneste egne af landet sparer et par km
virker tosset.
En anden model som virker fint for os hos Apache Software Foundation er
at bruge irc + OOB afstemning. Men okay, vi er ~180 og ville have en del
længere at rejse.

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall