Re: FON network -- hvilken router?

From: jlouis@mongers.org
Date: Wed 28 Jun 2006 - 22:38:43 CEST

Date: Wed, 28 Jun 2006 22:38:43 +0200
From: jlouis@mongers.org
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FON network -- hvilken router?

At Mon, 26 Jun 2006 17:46:59 +0200 (CEST),
Jens Fallesen wrote:

> Jeg synes generelt ikke om at dele min linje med folk, jeg ikke kender -
> godt nok håndterer FON brugeradgang, men hvor meget besvær risikerer du,
> når en børnepornoring pludselig spores til dit IP-nummer? Og er du sikker
> på ikke at løbe ind i potentielle problemer omkring krav til logning etc?

Mere sandsynligt er, at en eller anden glad hacker kommer forbi, fordi
han skulle bruge noget net til at starte sin hack-chain fra. Med saa
mange wifi-net derude er anonymitet paa nettet faktisk rimeligt
sikret, naar det tages i betragtning at saa mange accesspoints er mere
eller mindre aabne.