Re: FON network -- hvilken router?

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Jun 2006 - 17:46:59 CEST

Date: Mon, 26 Jun 2006 17:46:59 +0200 (CEST)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FON network -- hvilken router?

On Mon, 26 Jun 2006, Jan Gundtofte-Bruun wrote:

> Har lige set en artikel (1) på comon.dk om at man ka' anskaffe sig en wireless
> router med klækkelig rabat via FON (2).

Personligt ville jeg hellere bruge de ca. 250 kroner ekstra på at købe
routeren på normal vis.

Jeg synes generelt ikke om at dele min linje med folk, jeg ikke kender -
godt nok håndterer FON brugeradgang, men hvor meget besvær risikerer du,
når en børnepornoring pludselig spores til dit IP-nummer? Og er du sikker
på ikke at løbe ind i potentielle problemer omkring krav til logning etc?

> Jeg ville fx. synes det var rart om man kunne lave en clickthrough-advarsel så
> man med rimelighed kan håbe at gæster overholder en form for TOS (er det dét
> man kalder en captive portal?).

Som jeg ser det, sørger FON for den slags, men det ser ikke ud til, at du
har indflydelse på det - FON sætter altså reglerne for, hvad andre må
bruge den linje, du kan blive holdt ansvarlig for, til.

--
Jens