FON network -- hvilken router?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan.bsdforums--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Jun 2006 - 17:31:01 CEST

Date: Mon, 26 Jun 2006 17:31:01 +0200 (CEST)
Subject: FON network -- hvilken router?
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan.bsdforums--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej!
Har lige set en artikel (1) på comon.dk om at man ka' anskaffe sig en wireless
router med klækkelig rabat via FON (2). Jeg ved allerede fra min ISP at jeg
gerne må dele min linie, så spørgsmålet er kun:

Skal man vælge en Linksys WRT54GL eller en Buffalo WHRG54S?

Jeg tænker naturligvis på hvilken der bedst egner sig til et BSD/hackermiljø,
og om nogen evt. har dårlige erfaringer med den ene eller anden type (hvis det
fx. var et D-Link ville jeg styre uden om...).

Jeg ville fx. synes det var rart om man kunne lave en clickthrough-advarsel så
man med rimelighed kan håbe at gæster overholder en form for TOS (er det dét
man kalder en captive portal?).

Links:
(1) http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27283
(2) http://en.fon.com/