Re: FON network -- hvilken router?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Jun 2006 - 13:31:15 CEST

Date: Tue, 27 Jun 2006 13:31:15 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FON network -- hvilken router?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

DotHost|Martin Jensen wrote:

> Hvis jeg var dig havde jeg hellere brugt de ekstra kroner på at købe en
> WRT54GL selv, jeg mener at have læst at FON låser routere med deres egen
> software.
> En WRT54GL er en dejlig router, du kan selv ligge andre firmwares på, og
> selv med original Linksys firmware har den en masse lækre funktioner.
>
> //Martin

Jeg kan kun støtte Martins syn på sagen + de her alternative 'firmware' er
faktisk ikke specielt komplicerede (de kan allesammen konfigureres via GUI
flader og alt muligt andet).

+ specielt OpenWrt har et rigtigt godt pakke system (ipkg), hvor det er nemt at
tilføje portede pakker til systemet :-)

Men helt at forvente at kunne få MonoWall op og køre på en af de her bokse, er
nok lidt længere ud i fremtiden ...

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February