Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jun 2006 - 22:15:50 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 07 Jun 2006 22:15:50 +0200
Subject: Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

Kan du ikke mounte som alm. umass?

Altså noget ala
Jeg ville gøre noget ala
sudo mount -rt msdosfs /dev/da0XXX /mnt
 # Hvor XXX sandsynligcis er noget i retning af s1a - findes i forvejen.
 # /mnt under forudsætning af at du ikke har noget mountet der i forvejen.

Hvis ikke der er noget XXX, hvilket for mig ikke eksisterer hvis jeg
først smider kortlæseren i usb proten og derefter kortet i
kortlæseren, gør jeg flg., som giver en fejl OG opretter XXX:
mount -t msdosfs /dev/da0 /mnt

Hvis nogen kender en lidt bedre metode hører jeg da gerne.

Så kan man ellers lave scripts til at smide sin billeder ind, rotere,
raw konvertere etc. :)

--
Benny Simonsen