Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jun 2006 - 20:18:51 CEST

Date: Wed, 07 Jun 2006 20:18:51 +0200
From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

Hej folks

Jeg har fået et spejlrefleks digitalkamera (Minolta 5D) som jeg gerne
vil tilslutte min FreeBSD 6.1 æske. Kameraet tilsluttes via USB og FBSD
finder da også noget:

umass0: KONICA MINOLTA MAXXUM 5D, rev 1.10/0.01, addr 2
umass0: Get Max Lun not supported (SHORT_XFER)
da0 at umass-sim0 bus 0 target 0 lun 0
da0: <KM MAXXUM 5D 1.00> Removable Direct Access SCSI-0 device
da0: 1.000MB/s transfers
da0: 1952MB (3999681 512 byte sectors: 255H 63S/T 248C)

Jeg gik derfor på Google og kiggede og læste og læste... men der er ikke
noget brugbart info, der kan fortælle mig, hvordan jeg får hentet
billederne ud og gemt på disken - kun noget om hvordan jeg konvertere
RAW billeder :(
Jeg har kigget lidt på gphoto2 og et par andre programmer, men de kan
ikke finde mit kamera. Derfor kom jeg til at tænke på, om man ikke kan
mounte memorykortet mens det sidder i kameraet på en eller anden måde...

Er der nogen af jer der kan hjælpe?

--
Med venlig hilsen
Torben Sørensen