Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

From: Fedder Skovgaard (none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Jun 2006 - 09:27:48 CEST

Date: Thu, 08 Jun 2006 09:27:48 +0200
From: Fedder Skovgaard <none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

Tillykke med dit nye kamera.

Benny Simonsen wrote:
> Kan du ikke mounte som alm. umass?
Mit 7D kan enten fungere som almindeligt mass storage device eller også
et eller andet (ubrugeligt) billed halløj. Så kontroller lige hvad
kameraet er sat til.

> Altså noget ala
> Jeg ville gøre noget ala
> sudo mount -rt msdosfs /dev/da0XXX /mnt
> # Hvor XXX sandsynligcis er noget i retning af s1a - findes i forvejen.
> # /mnt under forudsætning af at du ikke har noget mountet der i forvejen.
>
> Hvis ikke der er noget XXX, hvilket for mig ikke eksisterer hvis jeg
> først smider kortlæseren i usb proten og derefter kortet i
> kortlæseren, gør jeg flg., som giver en fejl OG opretter XXX:
> mount -t msdosfs /dev/da0 /mnt
>
> Hvis nogen kender en lidt bedre metode hører jeg da gerne.

> [...]
På 7D kameraet kan man så glæde sig over at den ikke skriver orientation
som EXIF tag, så der kan du ikke rotere billederne automagisk. Det ville
undre mig hvis 5D'eren var forskellig på det punkt.

Jeg har prøvet at kontakte Konica Minolta's support, men de hævder at
det er teknisk umuligt. Det til trods for at kameraet vender displayet
hvis man holder kameraet i portrait.

/Fedder