Re: evilwm (was: Windowmanagere)

From: Mark Rosenstand (none@rosenstand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Jan 2006 - 14:00:50 CET

Date: Thu, 26 Jan 2006 14:00:50 +0100
From: Mark Rosenstand <none@rosenstand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: evilwm (was: Windowmanagere)

On 1/26/06, Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> en 26K gzipped
> størrelse. Ingen
>
> Det gik jo egentlig meget godt, bortset fra at her
> skal man gøre det meste selv, ingen kommer med maden,
> du skal selv finde ud af, hvordan du skaffer den etc.

Hvis man leder efter smarte knapper, hoppende vinduer, flotte
dekorationer etc. er man gået forkert i byen med evilwm.

> Og det helst inden du dør af sult ;-)

Hvem sagde FVWM? ;-)

$ man evilwm |wc -l
141

Det burde da lige være til at overkomme :-)

> Hentede en .xinitrc-fil fra evilwm.sourceforge.net som
> skulle justeres en smule. Kan man sætte evilwm op til
> at kunne højreklikke med musen og så starte f.eks.
> firefox? Små programmer?

$EDITOR keymap.h for de mest basale justeringer. For at indføre bloat
(evilwm er en window manager, ikke en application launcher) må du nok
grave lidt dybere. Heldigvis er der kun en 5-6 filer at grave i :-)

Personligt har jeg aldrig haft behov for at ændre standard-opsætningen
da den eneste grafiske applikation jeg anvender ofte er en
web-browser, og da de fleste efterhånden kan vise flere sider i samme
proces kan den jo fint startes fra .xinitrc.

Det er simpelthen dejligt at kunne installere in hvilken-som-helst
populær UNIX, kaste "evilwm -term rxvt" i din .xinitrc og så ellers
være køreklar.