Re: Windowmanagere

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Jan 2006 - 17:44:13 CET

Date: Thu, 26 Jan 2006 16:44:13 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Windowmanagere

Mark Rosenstand writes:

> evilwm er lige så smart. Giv den en tur - source er en 26K gzipped
> tarball og den resulterende binary er samme størrelse. Ingen
> konfigurationsfiler, ingen bloat og ingen tilsatte sødestoffer.

Der er ikke noget galt med sødestoffer, da de holder de tunge
kalorier ude (sålængde det ikke er maltitol o.lign. sukkeralkoholer),
men sukker er der til gengæld meget galt med, i hvert fald hvad
angår søde vaner med uheldsvangre konsekvenser... :-)

Den mindste WM, jeg kender til, og har haft mest fornøjelse ud af,
er 9wm, som efterligner plan9 (Unix nova). Der er ingen konfiguration,
og kun en menu (inkl. vinduesliste) ved højreklik: Uhyre enkelt og kommer
aldrig i vejen. Jeg begynder den gerne i .xinitrc med
exec 9wm -grey -term rxtv eller noget lignende alt efter lune.

9wm er så vidt jeg ved, den mindste WM, der findes. Et alternativ er
larswm e.lign., hvis man synes 9wm er lige eksotisk nok til ens smag.

Med venlig hilsen
Dennis Decker Jensen

"I seriously wonder who I am writing documentation for.
Pascal does not read NEWS.
you do not read INSTALL...

There are legends about medical school professors who put footnotes on
(e.g.) page 563 in volume 3 of the textbook saying "any student reading
this can collect $500 from me at any time" - and the reward staying
unclaimed for decades."
 -- Sam Steingold, 2005-09-23 on clisp-devel