Re: Kernekompilering fejler

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 16:01:09 CET

Date: Mon, 18 Dec 2006 16:01:09 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kernekompilering fejler

On 12/18/06, Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Det var egentlig en super mail, men jeg bliver dog lidt irriteret
> over at du 1) vidste fejlen var vigtigt 2) ikke gad skrive den ned
> eller tage et billede 3) postede aligevel ...

Ja, jeg ved det. Jeg skrev fejlen ned, og glemte papiret, da jeg kørte
hjem igen. Nu har jeg den. Den siger:

"/bin/sh on /etc/rc terminated abnormally going to single user mode."

Og så spørger den efter path til sh.

Jeg gætter at det er noget med, at den ikke kan finde harddiskene - da
den ikke forsøger at lave fsk og spørger efter path til sh. Mon jeg
har ret?

Jeg kører GENERIC uden nogen form for ændring.

En har påstået, at det kan være en RAM fejl, men jeg vil nødigt tage
maskinen ned for at køre en RAM test - er det nødvendigt, gør jeg det
selvfølgelig.

Vh, Lars.