Re: Kernekompilering fejler

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 08:37:25 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Kernekompilering fejler
Date: Mon, 18 Dec 2006 08:37:25 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

^^^^ her mangler noget ___________________

> Nå, jeg bootede på bsd.old, hvilket virkede og lavede så en cp bsd.old
> bsd så den ville komme op igen næste gang også.
>
> Foretog en rekompilering af kernen igen, hvilket igen fejlede med
> samme fejl.
super, godt det er samme fejl

> Jeg har arbejdet "serielt" med disse tre maskiner, så det undrer mig,
> at kun den ene fejler. Ok, de to, der fungerer er ens hardware, den
> tredie er helt anden hardware...
>
> Nu står jeg så og vurderer: hvordan kommer jeg videre - hvordan
> undersøger jeg, hvor det går galt?
Du fortæller eventuelt hvad fejlen er? Kernen kan også kompileres
med debug? er der GENERIC.MP eller GENERIC, prøv evt GENERIC hvis
det var GENERIC.MP du prøver med? generelt anbefaler de heller ikke
at man selv bygger kerner - men jeg bygger aligevel selv

Så prøv at lave dmesg output fra en GENERIC (uden .MP)

Det var egentlig en super mail, men jeg bliver dog lidt irriteret
over at du 1) vidste fejlen var vigtigt 2) ikke gad skrive den ned
eller tage et billede 3) postede aligevel ...

grmpf!

NB: Jeg har ikke fået kaffe endnu og det er mandag morgen, find
fejlbeskeden - evt med serielkonsol og fortæl os det :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000